سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین برند های تولید کننده محصولات استیل در جهان

چطور میلگرد استیل را از فولاد تشخیص بدهیم؟

    نظر

یکی از محصولات پرکاربرد استنلس استیل در صنایع مختلف، تولید میلگرد استیل است؛ که در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و محدوده‌ی دمای بالا مقاومت خوبی دارد. این محصول از نظر ظاهری شبیه به میلگرد ساختمانی بوده اما جنس و کاربرد متفاوتی دارد و در صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلاف و شاخه به بازار عرضه می‌شود و پرکاربردترین میلگرد استیل از گرید 304 در ابعاد مختلف است.

میلگرد استیل علاوه بر ظاهر زیبا از استحکام و مقاومت به خوردگی بالای برخورد دارست و در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

مزایای استفاده ازمیلگرد استیل

میلگرد استیل یا میلگرد ضد زنگ به دلیل مقاومت به خوردگی خوب از متریال مهندسی بسیار پرکاربرد می‌باشد. خواص خوب این استیل ها ناشی از حضور عناصر کروم، نیکل و مولیبدن است، کروم با تشکیل لایه اکسید سطحی لایه های زیرین را از خوردگی محافظت می‌کند، نیکل مقاومت به خوردگی در محیط‌های خنثی را بهبود می‌بخشد و قابلیت انعطاف و شکل پذیری فولاد را افزایش می‌دهد و مولیبدن نیز مقاومت به خوردگی در حضور یون‌های کلر را افزایش می‌دهد.

نحوه شناسایی میلگردهای استیل

شناسایی میلگردها از استاندارد انجمن آمریکایی آزمایش و مواد ASTMتبعیت می‌کنند.

·         شماره باید اندازه میله را مشخص کند.

·         نمادی جهت معرفی نوع فولاد باید ذکر شود. به عنوان مثال،N به معنای این است که میله از شمش جدید نورد شده است ،W مخفف فولاد قابل جوشکاری است و A به معنی فولاد محور نورد شده است.

·         شناسه درجه میلگرد باید ذکر شود: این یا 60 یا 75 یا معیار 420 یا 520 است. درجه نشان دهنده استحکام تسلیم میلگرد است.

·         نمادی برای شناسایی سازنده ای که میله را نورد کرده است باید درج شود: این معمولاً یک حرف یا یک نماد ساده است.

مقایسه قیمت میلگرد استیل با قیمت میل گرد فولادی

میلگرد استنلس استیل گران‌ترین میله تقویت کننده و بهترین میلگرد موجود برای اکثر پروژه ها است، قیمت حدود هشت برابر قیمت میلگرد روکش اپوکسی است. با این حال، استفاده از فولاد ضد زنگ در همه موارد منحصر به فرد و مورد استفاده بیش از حد است. میلگرد فولاد ضد زنگ 1500 برابر در برابر خوردگی مقاوم تر از فولاد کربنی است. مقاومت آن در برابر آسیب بیشتر از هر نوع دیگر مقاوم در برابر خوردگی یا ضد خوردگی یا میلگرد است و قابلیت خمش خوبی دارد. فولادهای استنلس استیل بنابر درصد کربن و مقدار عناصر آلیاژی موجود به فولادهای زنگ نزن فریتی، مارتنزیتی، آستنیتی، رسوب سختی و داپلکس (ترکیبی از فولاد زنگ نزن فریتی و آستنیتی) تقسیم می‌شوند.

کاربرد میلگرد استیل

·         در محیط های خورنده مانند آب دریا و حتی بیشتر در آب و هوای گرم برای پل‌ها، اسکله ها، اسکله لنگر برای لامپ‌ها، نرده‌ها

·         درمناطقی که منطقه پاشش است، یعنی خیس شدن و هوادهی مکرر انجام می‌شود مانند پل‌ها، گذرگاه و گذرگاه‌های ترافیکی، گاراژهای پارکینگ.

·         در سازه‌هایی با عمر بسیار طولانی: تعمیرات بناهای تاریخی، ذخیره زباله‌های هسته‌ای.

·         در محیط های ناشناخته که بازرسی غیرممکن است، تعمیرات تقریباً غیرممکن یا بسیار گران است هم چنین در مناطق لرزه‌ای که ضعیف شدن ساختار بتن آرمه به دلیل خوردگی قابل قبول نیست، زیرا ممکن است در صورت وقوع زلزله سقوط کند.

·         برای انتخاب بهترین میلگرد مناسب برای کاربرد موردنظرتان، بهتر است انواع میلگردهای موجود در بازار و مهم‌تر از آن، بهترین میلگرد موجود در بازار را بشناسید!